Ingrid in Debrecen

Tweede!!!

Nog even een snelle blog, want ten slotte is dit al mijn tweede vandaag... Wat heb je opeens veel tijd als je vriend weer weg is (grapje!). Dus tijd genoeg om mijn blog weer up to date te maken.

In de korte tijd tussen deze blogs is er een folksong singing competition gehouden, en samen met mijn klasje ben ik tweede geworden. Dat is best knap als je beseft dat mijn klas (inclusief mijzelf) uit de acht slechtst Hongaars sprekende/begrijpende studenten van de hele universiteit bestaat. Wij zijn namelijk de 'absolute beginners' . Desondanks hebben we het dus voorelkaar gekregen om, op één groep na, alle andere groepen eruit te zingen.

De wedstrijd bestond uit 1 verplicht nummer voor alle groepen, en twee liedjes naar keuze. Eén daarvan was bij ons 'Egy cicia, két cica', het liedje wat ik had voorgedragen. Onze optredens zijn te zien op de filmpjes elders op dit blog. Ik ben echt super trots op mijn klasje en als beloning hebben we weer wijn en chokolade gekregen! Hongarije is niet goed voor mij ;).

Ik lijk gewoon té goed te zijn in de Hongaarse wedstrijdjes, haha. Nou, even jullie kennis testen aan de hand van een Hongaarse Fokke en Sukke: Wat moet het woord worden?

Reacties

Reacties

mamma

Opnieuw van harte gefeliciteerd. Blijven we nu aan de gang?
Thuis niet voor niets "geoefend" ha,ha.
De puzzel kan ik niet oplossen maar laat ik nou wel weten dat het winnende liedje over poesjes gaat! C :
De groep bofte maar met Juf Ingrid, ha,ha.
Wat leuk om de video's te kunnen zien.
Eerlijk is eerlijk: jullie hebben de sterren van de hemel gezongen ! Laat even weten waneer de cd uitkomt.

Ingrid

Oke even wat hulp:
er staat:

Fokke en Sukke (Feri és Sanyi) zien het absoluut niet.

(tekstwolk:) graag de letter "E", Dora.

De hulp: de E zit er niet in.....

mamma

Ik moet nog even denken.
Tot op heden kom ik op Hongaarse meid c:
Maar ik zal wel geen prijs winnen denk ik, ha,ha
Ik ben een soort Sukke (l) ha,ha.
maar voor de twee weken om zijn heb ik de oplossing...!

Ingrid

Nee... nog geen prijs voor jou! Wil trouwens het hongaarse woord horen. En bonuspunten als je ook de vertaling hebt.
En bruno mag niet helpen ;)

mamma

sikerült!!!!! Het was niet hongaarse maar gewoon
MAGYARORSZÁG.
Staat dat bij de grens? Maar goed dat je het zegt, dat had ik niet verwacht c: Dat het daar al zo moeilijk begint, ha,ha. Zeg toch gewoon Hongarije! of iets dat er in ieder geval oplijkt.
Ik verbaas me nog ieder uur dat je zo'n taal aan durft...! Maar ja, 'dan had je dit ook allemaal weer niet meegemaakt c:
Nou hoop ik wel dat het antwoord goed is want ik ben helemaal vergeten om Bruno hulp te vragen.....

Ingrid

Gefeliciteerd hoor! Het antwoord is juist: Magyarország, oftewel Hongarije. Je had toch wel kunnen bedenken dat in een fokke en sukke clipje het nivo niet al te hoog zou liggen.... ;)

nog een taaltip dan maar vast: Den haag is Haga en wenen Bécs. Dus een wiener schnitzel (staat hier vaak op de kaart) heet een Bécsi selet.... (weense plak). Succes ;)

mamma

Nou heb ik toch de arany selet gewonnen ha,ha.
Het lukte niet omdat ik dacht dat je maar één letter mocht gebruiken. En dan krijg je rare woorden op de vertaalsites hoor, ha,ha.
Ik ben benieuuwd wat we allemaal te eten krijgen.
Je herkent dat toch niet als wiener schnitzel! Staat ook niet in de anwb taalgids (foutje!)
Dat wordt nog wat ha,ha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!