Ingrid in Debrecen

Morgen is ze weg...

Sommigen van jullie zullen hierin de titel van een mooi liedje van Acda en de Munnik herkennen. En hoewel het echt waar is (morgen ben ik weg), zal het voor mij echt niet zo dramatisch eindigen als in het liedje.

Bruno weet het nog mooier te zeggen. Wanneer ik hem erop wijs dat ik toch echt wel bijna weg ben, antwoordt hij steevast met: 'ach, dan ben je alweer bijna terug'. Tsja, zo kun je het natuurlijk ook zien.

Cool

Maar goed, na bijna een maand radiostilte staat dan eindelijk mijn koffer, klaar en gepakt, te wachten op de reis. En ondanks dat ik van die lieve Hongaren 23 kg mee mag nemen in de koffer zit ik nu nog niet eens aan de 17 kg. Dat laat dus al 6 kg speling over voor Kolbáz, Tárhonya, paprikapoeder, tubes en al dieandere heerlijke Hongaarse geneugten. Weet niet of dat genoeg is...

Wink

Wanneer de aswolk nog even vakantie houdt, en ook de storm blijft liggen, zal ik morgen vertrekken. Mijn vlucht staat rond 13.30 uur gepland. Dat betekent dat ik rond 15.30 uur op Ferihegy 2a zal landen. Na het ophalen van mijn koffer (die uiteraard gewoon heel op de band zal liggen

Wink
) staat mij een ritje richting het station te wachten (pas in het buitenland merk je hoe luxe Schiphol eigenlijk is). Daar neem ik de trein naar Debrecen. Eenmaal daar aangekomen (ruim 2 uur reizen) wacht mij nog een tramrit naar de campus.

Ik ben benieuwd hoe ik het er tijdens de reis vanaf ga brengen: tenslotte spreek ik nu nog geen Hongaars. Oké, ik ken wat basiszinnetjes en mijn trouwe vriend (de wat en hoe Hongaars) is altijd bij de hand, maar het wordt pas echt een probleem zodra ze beginnen te antwoorden... Ook kom ik een dag eerder aan dan de rest, in verband met de reistijden, dus zal ik ook niet als een schaapje achter de rest aan kunnen lopen. Toch ga ik maar van het beste uit: jaarlijks studeren er zo'n 600 studenten aan de Debrecen Summer School. Ik ga er vanuit dat die ook geen Hongaars kunnen én ook niet weten waar ze moeten zijn. Het komt wel goed!

Laughing

Aangezien ik morgen zal vertrekken, is dit mijn laatste berichtje van Nederlandse bodem. Vanaf morgen komen de berichten hopelijk uit Debrecen, Hongarije! Reizen jullie mee?

Reacties

Reacties

Johan

Hoi Ingrind,
Een hele goeie reis alvast gewenst. Aan de planning zal het niet liggen.
Nu je het Hongaars nog niet beheerst kun je misschien zonodig terugvallen op de basistaal Lauws, of als zelfs dat niet lukt met dié, diiiieee. (Taal waar Alfred alles mee voor elkaar kreeg) Geintje. Ik ben benieuwd en vind het heel leuk om je verhalen te volgen.
Groetjes, ook aan Bruno met zijn wijze uitspraak. Johan

mamma

Lieve Ingrid, ik weet dat het aan de voorbereiding niet zal liggen als er iets misgaat. Ik ben heel trots dat je dit avontuur aangaat.
ik ben er van overtuigd dat het een mooie herinnering met zich mee zal brengen! Ik ben bang dat je een beetje baalt "dat je zo weer terug bent ". behalve dat je dan natuurlijk weer bij Bruno, Santa en Skippy bent.
Een goede reden om weer terug te komen, ha,ha.
Geniet nog van je laatste uurtjes thuis! Nog één kroketje van Hassen voor vertrek??
Knuffel!!!!

nathalie

Hoi Ingrid! Wat een spannend en gaaf avontuur! Wat ga
Je daar precies doen qua studie? Ik vertrek maandag voor een
vakantie naar Rome, ook in mn uppie! Niet spectaculair maar voor mij net zo spannend ;-) Heel veel plezier! Liefs en groetjes Nathalie

Caroline en Eric

Hey Ing,

Heel veel plezier toegewenst in Hongarije! Hopelijk zal je het naar je zin hebben daar. 1 ding is zeker: het eten is lekker en de mensen zijn aardig :-).

Liefs,
Caroline en Eric

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!