Ingrid in Debrecen

Alweer een stapje dichterbij!

Hoera! Het afwachten heeft zin gehad

Laughing
.

HetHongaarse scholarshipbureau heeft mij een scholarship (beurs) toegekend! Het Hongaarse ministerie moet het nog wel even ondertekenen, maar dat is slechts een formaliteit. Dat is dus ook de reden waarom het pas zo laat bekend geworden is: vanwege de verkiezingen in Hongarije ligt alles achter op schema. Misschien hebben Hongarije en Nederland toch meer overeenkomsten danik vantevoren vermoedde.

Het hele pakket met kopieen van diploma's, cv's, motivatiebrieven en gezondheidsverklaringen heeft dus zijn werk gedaan! Hongarije ziet het nut ervan in dat ik de hongaarse taal ga leren...

Undecided
.

Afgezien van het feit dat ik er nog wel moet komen (IJslandse vulkaanuitbarstingen, overstromingen en andere nare oponthouden), staat mij niets meer in de weg! Ik ga naar Hongarije en niets komt daar nog tussen.

Inmiddels heb ik Skype geinstalleerd en getest, dus met de contacten naar huis gaat het ook goed komen.

Zoals ik in mijn vorige berichtje al meldde heb ik al een hoop spulletjes voor Hongarije bij elkaar geraapt, maar het meest geweldige is toch wel mijn bikini! 'Een gezonde geest in een gezond lichaam'(ASICS) was het toch? Dus als ik wil zorgen dat de studie zijn vruchten afwerpt, moet ik ook goed voor mezelf zorgen. En laat Hongarije nou net bekend staan om haar kuurbaden.... De bikini's worden dus zeker niet vergeten! Ik zal z.s.m. een foto plaatsen.

Liefs van een hele gelukkige en uiteraard dankbare Ingrid

Reacties

Reacties

mariska

gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!gratulálok!!!!!!!!!!!!

mamma

alle moeite beloond!
je hebt het verdiend! ?
Je hebt gelijk ? de Hongaren hebben letterlijk en figuurlijk smaak ? ze hebben een goede keuze gemaakt om jou te laten komen. Super gefeliciteerd XXXXXX

mamma

lees voor het vraagteken smily. hij zet het om snif,snif
:c

Elise

Wauw, Ingrid! Wat een super goed nieuws!!! Lijkt me echt een heeeeerlijk avontuur dat je tegemoet gaat! :)
Hoewel ik niet direct wat heb met de taal, kan ik me helemaal vinden in die kuurbaden! Ben jaloers! Ik lig straks te puffen onder een afrikaanse hemel waar ik maar beter niet in mn bikini kan gaan liggen vrees ik:P

Nou, ik houd je blog in de gaten voor meer spannende ontwikkelingen:)

Tot snel!!
liefss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!